Philips Series 3300 EP3347/90 Volautomatisch espressoapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Series 3300 EP3347/90 Volautomatisch espressoapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

h***********@g******** 27-11-2023

Mijn keuze☕️

Het apparaat net een week in huis en wil nu al niet meer terug naar m'n senseo veel meer keuze en wat smaak betreft ook fantastisch. Nu nog Kanis& Gunnik bonen maar gaan zeker nog andere bonen proberen.

p********@h********** 25-10-2023

Een goed schoon te maken alles kunner

Ik heb dit product een paar weken mogen testen. Voor deze test heb ik gebruik gemaakt van Hema espresso (Dark) bonen.
Het installeren van de machine is erg makkelijk en spreekt voor zich. Ik heb al een Philips espresso (bonen) machine maar deze is nog makkelijker in gebruik, vooral bij het zetten met melk producten. De meegeleverde melkkan is makkelijk schoon te maken en eventueel overgebleven melk kan makkelijk terug de koelkast in. De machine maakt bij het malen veel geluid (maar dat doen alle bonen machines)
Grote pluspunten zijn wat mij betreft:
Schoonmaken makkelijk en snel onder de kraan
Goede lekkere koffie die je persoonlijk kan instellen in sterkte (door profiel aan te passen)
Meerder soorten koffie/ warm water te kiezen.
Machine geeft zelf aan wanneer er iets schoongemaakt of geleegd dient te worden.
Enig minpunt vind ik dat de watertank wel groter mag zijn, verder een goede mooie machine die zijn geld zeker waard is.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • goed schoon te maken
  • mooi design

Minpunten

• veel geluid met malen van bonen
  • grotere watertank zou ik prettig vinden

f*******@h******** 24-10-2023

Fijn apparaat, lekkere koffie

Ik heb deze machine een week lang mogen testen. Het design is mooi en neemt niet te veel ruimte in op het aanrecht. De automaat zet goede koffie en je kunt je eigen voorkeuren prima instellen. Dat instellen is wel even puzzelen en er zijn heel wat kopjes koffie in de gootsteen beland. Het ontbreken van een papieren handleiding kan vervelend zijn als je niet heel handig bent met de digitale versie. Je moet namelijk eerst een app downloaden voor de handleiding. Die staat er in alle talen, dus je moet scrollen tot pagina 262 voordat je bij de Hollandse bent. Als je cappuccino maakt en je stelt de hoeveelheid schuim in op de laagste stand krijg je maar weinig schuim. Lijkt meer op gewone melk. Naarmate je meer melk gebruikt gaat dat beter. De koffie is goed warm op de hoogste warmtestand. Bij cappuccino koelt het wel snel af. Het is gemakkelijk dat je de melk opschuimer en de lekbak voor het water en koffiedrab in de afwasmachine kunt reinigen. Je moet het de lekbakjes voor het water en de koffiedrab wel legen als de machine aanstaat, anders wordt het niet meer goed aangegeven dat ze vol zijn. Ondanks dat ik dat zo gedaan had kreeg ik toch meldingen dat ze geleegd moesten worden terwijl er bijna niets in zat. Niet een heel groot probleem natuurlijk. Alles bij elkaar een fijn apparaat waarmee je heerlijke koffie kunt maken.

Pluspunten

• instellen naar eigen smaak
  • sommige onderdelen geschikt voor vaatwasser

Minpunten

• geen papieren handleiding

Anoukkiss 23-10-2023

Super mooi en goed koffiezetapparaat!

Wij hadden de eer om dit product te mogen testen!
Wat een heerlijk apparaat!
Het kwam in een grote mooie doos binnen, koffiezetapparaat zag er mooi luxe uit! We konden hem makkelijk installeren en konden al snel koffie zetten.
Je kan de koffie op elk gewenste stand maken. Ik ben zelf gek op latte, daar heb ik er echt heel veel van gemaakt. Ik ben erg tevreden over dit koffiezetapparaat!
Je kan hem ook makkelijk schoonmaken en ontkalken. Veel producten kunnen in de vaatwasmachine.
Ook gaat hij automatisch uit na zoveel minuten en spoelt hij vaak! Ik ben erg tevreden over dit apparaat!

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Makkelijk schoon te maken
  • Heerlijke koffie

Minpunten

• Koffie wel snel koud

SMeer 23-10-2023

Lekker bakkie naar wens in een handomdraai

Ik heb dit apparaat nu een poosje mogen testen, over het algemeen tevreden over het apparaat maar hier en daar toch ook wat minpunten ontdekt.

Gebruiksgemak:
- Simpele overzichtelijke bediening, mooie gekleurde touchscreen knoppen.
- Sterkte en hoeveelheid koffie/melk in te stellen d.m.v. 1,2 of 3 keer drukken voor de gewenste hoeveelheden.
- Voor bepaalde instellingen heb je een knoppen combinatie/volgorde nodig maar dit wordt duidelijk uitgelegd in de bijbehorende app.

Geluid:
- Er wordt aangegeven dat het apparaat 'silent brew' heeft, echter een kop koffie zetten geeft zo'n 75 decibel aan herrie, niet bepaald zachtjes dus maar het is maar van korte duur dus voor mij niet per sé een minpunt.

Smaak:
- Uiteraard afhankelijk van het soort bonen of filterkoffie dat je erin stopt maar de sterkte is in te stellen met knoppen en ook de maling kun je simpel grover en fijner zetten met een draaiknop in het bonenreservoir. Met de diverse koffiebonen die ik gebruikt heb smaakte de koffie prima.

Temperatuur:
- De temperatuur van gewone koffie of espresso is prima, dit kun je zelf ook nog aanpassen. Echter is de temperatuur van de cappuccino en latte niet oké. Melk wordt met dit melkreservoir en de techniek van opschuimen niet voldoende verwarmd voor melk wat uit de koelkast komt. Het resultaat is een lauwe bak koffie.
- Op dit apparaat zit een optie voor ijskoffie... voor mij geen toegevoegde waarde, er komt gewoon warme koffie uit welke je zelf over ijs moet gieten...

Melkschuim:
- De hoeveelheid schuim kun je naar wens instellen met een simpele druk op de knop.
- Ik heb 2 soorten melk getest, gewone melk en opschuimmelk. Weinig verschil in consistentie, persoonlijk vindt ik het matige schuim welke snel inzakt, het is geen mooie gladde/glanzende dikke schuimlaag.

Onderhoud:
- De zetgroep komt helemaal onder de koffieprut te zitten, dit moet je regelmatig reinigen onder de kraan, heb het apparaat niet lang genoeg getest om te weten of dit op termijn problemen oplevert voor de werking. Voor mijn testperiode niet als een probleem ervaren.

Kortom, als je van een padjes apparaat af komt, zoals ik, is dit zeker een verbetering maar voor de echte koffiesnob zijn er denk ik betere apparaten maar daar betaal je dan ook voor. Prijs/kwaliteit wat betreft dit apparaat is m.i. goed.

Pluspunten

• bediening
  • onderhoud
  • uiterlijk

Minpunten

• temperatuur cappuccino/latte
  • consistentie melkschuim
  • ijskoffie optie geen meerwaarde

n*********@h********** 23-10-2023
Heel fijn om deze machine te mogen testen.
Installatie ging makkelijk.
Via een QRcode kun je de app met handleiding en tips voor de machine downloaden.
Hij is niet echt heel groot en op mijn klein keukenblok past die prima.
Machine ziet er mooi uit.
Volgens de instructie de machine opgestart en verschillende koppen koffie laten doorlopen.
Aangegeven wordt om zeker 10 koppen te zetten en weg te schudden.
Na 6 nam m'n ondlgeduld toe en de 7dd heb ik gedronken!
Een prima kop koffie.
Sterkte, hoeveelheid en hoeveelheid melk zijn apart in te stellen en voor iedere koffiesoort onthoudt die de instelling.
Eerst met baristamelk cappuccino gemaakt. Daarna geprobeerd met magere melk. Ook dan heb je een super schuimlaag op je koffie.
Voor het eerst bezoek aan de koffie gehad. Waren het allemaal eens dat het erg lekkere koffie was.
Schoonmaken gaat ook makkelijk.
Het enige nadeel was, het mikken met een kleine beker om hem goed onder de opschuimer te zetten. Een grotere beker of mok ging makkelijk.
En ondanks dat ik er een een bekertje onder heb staan om het 'spoelwater' op te vangen, staat de lekbak vaak vol water.
Al met al een hele fijne en compacte machine die een goede kop koffie zet.